søndag 14. februar 2010

Alle gode ting er tre!

Altså-fastelavn, valentin- og morsdag! Og- "den siste er min förste"! :D
Jeg og min kjäre valgte gårsdagen for å feire Valentins dag, og väre litt "romlemantiske". Jeg var så heldig at jeg fikk en vakker bukett med röde roser av min bedre halvdel, og på kvelden koste vi oss med tre retters middag. Vi rakk og spise forrett og nesten hele hovedretten för den nye sjefen i heimen proklamerte at han ville väre med på feiringen han også! Så da fikk han jo det da... Etterhvert landet vi i sofaen med en dårlig komedie, men det var akkurat passe for en lördagskveld.
Idag stod vi opp tidlig og bakte fastelavnsboller. Deretter reiste vi hjem til mamma og pappa med boller, kreim og selvmekka makronfyll for å si "God tur"(de reiser på laaang ferie på tirsdag), "God fastelavn" og "god morsdag"...

Anbefaler sterkt denne oppskriften på "Kikutboller" som jeg har fått av Fröydis!

1 kg hvetemel
2 dl sukker
1 pakke gjær
2 ts bakepulver
1 ts vaniljesukker
1 ts kardemomme
6 ½ dl helmelk
200 gram smör

Stekes etter to heveperioder på 225 grader i ca- 12 minutter

Og makronfyll er veldig enkelt og greit å lage fant jeg ut- denne oppskriften fant jeg på http://bestservedcool.blogg.no- har bare endret bittebittelitt på blandingsforholdet:
75 gram mandler, kjøres i foodprosessor
½- 0, 75 dl melis
½ dl flöte

Anbefales :)

Ingen kommentarer: